fbpx
  • 0879435446
  • Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.

Блог

9 неща, които ще оформят обучението в бъдеще. Как ще изглежда обучението след 20 години?

Учениците ще се учат навън, въоръжени с различни устройства и ще избират кои учители да слушат. Уменията няма да се оценяват на хартия, а на базата на тяхното представяне в областта. За бога, за какво става дума? Добре дошли в бъдещето на обучението.

Добре дошли в бъдещето на обучението: 9 неща, които ще променят

Тъй като технологията се променя бързо в света около нас, много хора се притесняват, че технологията ще замени човешкия интелект. Някои преподаватели се опасяват, че няма да има кого да учат в близко бъдеще, тъй като технологията ще ги замести изцяло и градената образователна система в продължение на десетилетия ще изчезне. Това не е така: образованието никога няма да изчезне. То просто ще заема различни форми. Синтезирали сме списък от 9 неща, които ще определят бъдещето на обучението през следващите 20 години.

  1. Без ограничения във времето и мястото.Учениците ще имат възможност да учат по различно време от различни места. Инструментите за електронно обучение улесняват възможностите за дистанционно, самостоятелно обучение. Дейностите ще се обърнат, което означава, теоретичната част ще се учи извън класната стая, докато практическата част ще бъде учена „лице в лице“, интерактивно във виртуална класна стая.

  2. Персонализирано обучение.
    Учениците ще учат с онлайн учебни инструменти, които са адаптирани към възможностите им. Това означава, че учениците, които се справят с по-трудни задачи, ще преминават по-бързо през нивата. Докато учениците, които изпитват трудности с даден предмет ще получават възможност да практикуват повече, докато достигнат необходимото ниво. Всички ученици ще бъдат положително стимулирани по време на техните индивидуални учебни процеси. Това може да доведе до положителна настройка за учене и ще намали количеството на ученици губещи доверие в техните учебни способности. Освен това, учителите ще могат да видят ясно кои ученици се нуждаят от помощ и в кои области.

  3. Свободен избор.
    Въпреки, че всеки предмет, който се изучава цели един и същ успех, пътя, водещ към този успех може да варира за всеки ученик. Подобно на персонализираното обучение, учениците ще имат възможност да променят процеса на обучение, както чувстват че е необходимо за тях. Учениците ще се запознаят с различни устройства, различни програми и техники, основани на собствената им предпочитания. Онлайн платформа за обучение, виртуални класни стаи и интерактивни дейности са важна част от терминологията в рамките на тази промяна.

  4. Проектно базирани.
    Както икономиката и кариерата се адаптират към бъдещата професия на свободна практика /freelance/, така и учениците ще адаптират обучението си базирано на работа и работната позиция, която искат да заемат. Това означава, че те трябва да се научат как да прилагат уменията си в по-кратки срокове и в различни ситуации.

  5. Поле на опит.
    Тъй като технологията може да улесни до голяма степен някои области, учебните програми ще се приспособят като направят място за умения, които изискват човешко познание и взаимодействие „лице в лице“. По този начин, полето на опит ще бъде в рамките на отделните курсове. Училищата ще предоставят повече възможности за учениците да придобият реални умения, които са характерни за бъдещите им работни места. Това означава, че учебните програми ще предоставят повече възможности на учениците за стажове, наставнически проекти и проекти за сътрудничество.

  6. Интерпретация на данните.
    Въпреки, че математиката е считана за един от трите грамотности, в бъдеще ръчната част от тази наука почти ще изчезне. Много скоро компютрите ще се погрижат за всеки статистически анализ, от описване и анализиране на данни до прогнозиране на бъдещите тенденции. Следователно, човешкото тълкуване на тези данни ще се превърне в много по-важна част от тази програма. Прилагането на теоретични познания за числата, както и използването на човешкото мислене, за да се направи логически извод и да се изведат тенденциите от тези данни ще се превърне в основен нов аспект на тази дисциплина.

  7. Изпитите ще се променят напълно.
    Обучителните платформи ще оценяват учениците на всяка стъпка, ще измерват тяхната компетентност чрез въпроси и отговори, но това няма да е достатъчно. Мнозина твърдят, че изпитите сега са проектирани по такъв начин, че учениците да „зубрят“ материали преди изпита, а след него бързо забравят какво са учили. Педагозите се притесняват, че изпитите под формата на тест не могат точно да измерят знанията и способностите на учениците, както и това как да ги използват в реална ситуация. Както теоритичните знанията на един ученик могат да се измерват по време на процеса на обучение, така и приложните знания могат да се измерят, но най-добре когато учениците работят по реални проекти в дадената област.

  8. Индивидуални ученически програми.
    Учениците ще взимат все повече и по-голямо участие във формирането на техните програми. Поддържането на учебна програма като модерна, актуална и полезна може да бъде постигнато когато са ангажирани както преподавателите професионалисти, така и "младежите".

  9. Менторството ще стане много важно.
    След 20 години, учениците ще бъдат доста самостоятелни в процеса на обучение, така че менторството ще стане доста значимо за успеха на учениците. Учителите ще формират една централна точка в морето от информация, така че учениците да проправят правилния път през нея. Въпреки, че това бъдеще на образованието изглежда далечно, учителите и учебното заведение си остават и ще останат от жизненоважно значение за успеха на учениците.
 

© 2020 www.cube.bg Всички права запазени.